onsdag 1 oktober 2008

Veckan bara flyger iväg

.
Nu är det snart helg igen! Denna vecka har bara rusat förbi! Igår var mamma och pappa här och hjälpte mig med Wilma. Vi skulle träna med draglinor hemma. Jag tömkörde henne ett tag i ridhuset och sedan gick pappa bredvid och drog linorna i marken för att se om hon skyggade för dem. Wilma brydde sig inte ett dugg så vi fäste på draglinan vid sidan på henne och började gå runt med den. Inte heller detta brydde Wilma sig om. I slutet så gick pappa runt och drog i draglinan. Wilma "la sig" och började dra runt på pappa. Det såg ut som om hon tänkte att nu har gubben blivit trött så nu måste jag släpa runt på honom..... Inte heller detta tyckte hon var märkvärdigt! Så än en gång visade hon hur klok hon är och att hon är positiv mot nya saker. Nu skall man inte ropa hej förrän man är över år, men det känns himla bra. Nu skall Wilma få vila i dag och i morgon. Sedan skall jag rida fredag och lördag. Jag hoppas på bättre väder för det har ösregnat till och från (mest till) i två dagar nu!

Avslutar idag med en lite gosig bild av Tiny när han ligger och slöar på soffryggen. Snacka om att han anser att han äger världen. När jag skriver detta så ligger han i en blå ikeapåse på golvet. Han kan aldrig motstå en ikeapåse..... ;o)

// J

1 kommentar:

Fia-Lotta sa...

Nu ska det fanimej kommenteras=) Jag kollar in på din blogg varenda dag, kul att få följa dig. Jag undrar bara när du ska få tid att träffa oss o kolla in Noel... Vi kör gärna ut till dig o kollar in lyan!

kram kusinbarn Maria