söndag 12 oktober 2008

Tjejträff

.
Fixade Wilman på morgonen och bar in 200 kg morötter. Jag hade hoppats på att hinna rida innan jag skall åka till Ystad för tjejträffen med gymnasietjejerna.
Vi är sex tjejer som träffas ett par gånger om året. Basen i gänget är ett gäng tjejer som gick i samma klass i ettan. Sedan kom jag in i gänget året jag skulle börja tvåan och Anna hade varit i Schweiz som aupair och hamnade i min årskurs. Nu är vi spridda lite i landet och Malene har bosatt sig i Dublin på Irland. Johanna bor i Halmstad och Jenny söder om Göteborg i Hara. Carina bor i Harlösa, Anna i Staffanstorp och lilla jag i Torna Hällestad. Denna gången kom inte Malene hem för hennes äldsta Thomas har börjat preschool så nu är det inte bara för henne att åka.
Denna gången är träffen i Annas föräldrars stuga i Sandskoge i Ystad. Anna ringde vid elva och bad mig fixa lite musik till kvällen då hon hade glömt detta. Detta tog så lång tid att jag inte hann rida utan bara fixa mockningen och väga upp mat. Sedan kom jag på att jag inte visste hur jag skulle höra till Ystad från Torna Hällestad. Kul med nya vägar nu när man har flyttat! ;o) Jag körde 102 från Veberöd till Skurup och sedan E65 till Y-town. Det var nog ett bra val!
Jag kom lite sent till stugan men det gjorde ingenting! Vi tog en fika och snackade skit och sedan tog vi en långpromenad i det fina vädret. Vi gick ner till havet och njöt. Sedan när vi kom tillbaka till stugan så åkte jag med Cina in till stan då hon skulle lämna Becky hos Patrik. Han låg sjuk i deras båt! Stackars lille Putte! ;o)

Väl tillbaka i stugan fixade kocken Anna maten medan vi andra försökte göra vårt bästa att komma med positiva utrop. Jag fick en välbehövd massage av Cina och jag kan ju säga att jag kom med en massa utrop men de var inte av det positiva slaget! Oj oj oj så gnällig jag var idag! Allt gjorde jätteont! Jag är säker på att Cina gillar att plåga mig! ;o) Vi kom i alla fall fram till att jag skulle gå lite mer regelbundet hos henne och få massage. Jag tror att jag kan behöva det! Det är ju skönt ( ja i alla fall efter två dagar eller så). Middagen var utsökt god. Anna är master i köket!
Det är Salsafest i kväll så jag stannade bara till klockan nio. Sedan åkte jag till Lund och försökte dansa Salsa. Ibland gick det ok och ibland gick det mindre ok! ;o) Tempot var högt och de flesta killarna var väldigt duktiga på att dansa och drog iväg i en massa turer som jag aldrig varit med om. Jag önskar jag vore en följsam och mjuk danspartner och bara hängde på. Tyvärr är jag tvärt om! Så fort det var något sopm jag inte hände med på så stelnade jag som en pinne, fick något panikartat i blicken och rösten när jag väste att jag är en grundkursare. Så det var ångestladdat att försöka danska med någon annan än de från min kurs. Det hände en rolig sak och det vara att jag hittade Maria Sterner mitt i högen. Det visade sig att hon också dansade salsa men i Malmö och har kommit betydligt mycket längre än jag! Hon var riktigt duktig! Det var roligt att träffa henne och vi satt och pratade en hel del resten av kvällen! Jag hoppas att hon kan bli min ”salsa-buddy” i framtiden. Åkte hem vi ett-tiden ganska nöjd och belåten. Har fått dansa en del och haft trevligt. Det har varit en bra dag!

Inga kommentarer: