onsdag 15 oktober 2008

Farmor fylller år!

.
Idag fyller min favoritfarmor 89 år. Åkte hem till henne efter jobb med en blomma. Hon blev jätteglad. Hon hade haft en rolig dag. Pappa, mamma och faster hade hämtat upp henne vid lunchtid och överraskat med att bjuda henne på lunch. De hade åkt ner till hamnen och ätit sill. Farmor älskar sill. De hade haft jättetrevligt! Farmor och jag fikade lite ihop och sedan såg vi Glamour. Det är tradition. Hon vill så gärna se Glamour med mig och sedan diskuterar vi denna fjantiga serie efteråt. Detta gör jag så gärna! Jag gillar ju att se på serier på tv. ;o)
Åkte hem, fixade och gosade med Wilma. Hon och Lillbror hade fungerat alldeles utmärkt hela dagen. De hade inte bråkat alls något utan verkligen bara gått sida vid sida och betat hela dagen. Dock hade Wilma gått under tråden när Lisa tog in dem. Hon skulle testa att lämna Wilma ute när hon tog in Lillebror. Dock satte hon bara tillbaka översta tråden och detta fungerar inte på Wilma. När Lisa hade gått runt knuten med Lillebror så lade Wilma tråden över nacken, gick ut ur hagen och in i stallet själv. Så nu har jag bett Anders om en träslana över ingången så det blir lite mer motstånd. Har även sagt att de måste alltid sätta tillbaka båda trådarna om de lämna Wilma i hagen själv. Hon är ju inte utbrytarkung för inget! Detta är i och för sig något som Lisa får ta på sig, då jag varnat henne för Wilmas ”gå under tråden kunskap”. Hon skall inte få chansen bara, det är det viktigaste!

Inga kommentarer: