söndag 5 oktober 2008

STORM!

.
Jäklar vad det har blåst och regnat denna natt. Jag har vaknat av blåsten och regnet ett par gånger. Wilma skulle egentligen ha varit på inkörning idag men jag avblåste detta pga. stormen. Det var faktiskt mina kloka föräldrar som uppmanade mig att ställa in det och det är jag glad för! Som det har regnat och blåst idag.
Jag tog in hästarna vid ett-tiden för då tyckte jag att de fått vara ute tillräckligt. Precis då kom Maria och hjälpte mig att ta in dem. De fick alla en extra tuss hö och de såg samtliga ganska nöjda ut över att få ha kommit in. Det vara bara Eva som tyckte att Taktur kunde gott vara ute och tog ut honom igen när hon kom till stallet. Haidee var glad i alla fall att jag tagit in Ronja (28 år gammal nordsvensk). De hade åkt extra tidigt till stallet för att ta in henne pga. vädret men då var hon redan inne. ;o)
Det blev en mysdag i stallet istället. Gissa om jag var tacksam för att jag har föräldrar som tänker ett steg längre.

Inga kommentarer: