söndag 19 oktober 2008

Sista gången på körkursen.

.
Då har jag varit på det sista tillfället av min körkurs. Vi körde ut på en långtur med två ekipage. Ett Gotlandsruss som använde mitt bitless bridle. Det var andra gången han hade detta och han travade på som han aldrig gjort något annat. Det är ett fantastiskt träns! Det andra ekipaget bestod av en nordsvensk och en ardenner. Vi var ute och körde i nästan 2,5 timmar. Riktigt mysig runda! Solen sken i mellanåt och det var uppehåll hela tiden. En riktigt fin höstdag helt enkelt! Jag hade tänkt att jag skulle fota lite idag men jag lyckade åka hemmifrån utan vare sig kamera eller mobil. Så det blev inget med det!

Jag kommer att sakna min körkurs. Det har varit riktigt roliga 8 veckor. Fast Wilma kommer ju att fortsätta att utbildas där så jag kommer ju att få åka till Östarp en gång i veckan. Fast idag fick Wilma stanna hemma idag då hon fortfarande är riktigt snuvig.


Fick låna en svängel som jag skall ha i träningen av Wilma! Skall försöka dra bildäck eller dylikt. Skall även försöka dra lite släpa innan nästa inkörningstillfälle.

Resten av dagen har jag tagit det lugnt och fixat lite hemma.

Inga kommentarer: