tisdag 14 oktober 2008

Semester

.
Idag tog jag ledigt från jobb då veterinären skall komma och vaccinera Wilma. Då Wilma varit lite snuvig så ville jag vara med och höra med Vet. Eva om det är något hon kan göra för Wilma. Eva undersökte Wilma och konstaterade att det inte var något på lungor, inga svullna lymfkörtlar eller rosslande luftrör. Lika var det med Lillebror som också är snuvig och hostar. Enligt Eva var det ingen fara men någon av dem. Dagissjuka kallade hon det.

Det var meningen att dessa två skulle få bli sambos och det var heller inga problem enligt Eva att släppa ihop dem. När Eva hade åkt så släppte vi ihop Lillebror och Wilma för att testa när både jag och Elvi var närvarande. De sniffade på varandra, skriade en gång sedan var de bästa polare. De drog ner i slutet av hagen för att kolla. Sedan vände de och drog iväg i skengallopp förbi mig och Elvi ner mot ingången. Jag fick jätteont i magen när Wilma inte saktade ner. Hon upptäckte i allra sista sekunden staketet och gjorde en bredsladd och lyckades mirakulöst att inte komma in i staketet. Jag och Elvi var i mitten av hagen där vi hade släppt dem från början. När vi kom ner till ingången såg vi Wilmas sladdspår och de gick in under tråden på ett ställe så det var verkligen nära ögat! Men nu vet hon i alla fall var staketet är….. Det verkar inte bli några problem alls med att ha dessa två tillsammans i hagen.

Mamma och pappa kom till T-H för lite körträning med Wilma. Vi var inne i ridhuset då Eva red på ridbanan. Vi övade med draglinor som vi lade innanför benen på henne och så. Inte heller nu reagerar hon alls. Hon är bara för cool.

Inga kommentarer: