lördag 2 augusti 2008

Ja då vet vi inte igen..........

.
Har idag fått pappa att ta in Martine och testa henne ordentligt idag och se på f-n, hon var arg som ett bi och supertydligt icke brunstig. Så nu vet vi inte igen! ;o) Och jag börjar åter hoppas lite igen! Wilma är även hon testad idag och var inte heller hon brunstig....... Så det blir besök av Vet. Michanek i början av veckan..... Det är bara att hålla tummarna........

Så nu är det att avvakta lite fler dagar för Martine och sedan kommer pappa att ta Vet. Michanek för att kolla henne med! Det finns fortfarande chans att hon är dräktig! ;o)

Igår var jag en sväng på Agelund och betalade lite avgift för Wilma och sedan åkte jag lite rundor på Revingehed och bara längtade till Wilma och jag skall spränga över dessa vidder! Förhoppningsvis slipper vi träffa på några kor för då finns risken att Wilma spränger hem utan mig och jag får komma springandes efter och hoppas på att hon hämtar upp mig! För varken jag eller Wilma tycker särdeles mycket om kor, och det finns ju ett par sådana ute på heden...... Här ser man vår paddock och en delar av hagarna! Detta är riktning upp mot 11an. Mysigt! Här ska jag bo! ;o)

Efter ett par turer på lite olika grusvägar på heden åkte jag hem till Cina. Vi stack och handlade lite mat och Anna mötte upp oss i butiken. Därefter åkte vi tillbaka till Cina och började laga lite mat och dricka lite gott. En himla mysig kväll blev det med många skratt. Vi kom väl i säng framåt halv fyra i morse! Lite sliten är man allt idag!

Vi har ätit en riktigt god middag här i kväll, och vi är ganska mätta alla tre! Pappa går och myser lite för att det var så bra med våra ston idag..... fast han är fortfarande osäker på Martine så verkar han ganska säker på Wilma. Han tror på hingstföl...... Ska bli väldigt intressant att se vad Michanek säger! Hon kanske inte ens är dräktig utan har en gulekropp som hindrar brunst att komma igång.... Men det verkar onekligen lite bra med henne!

Jag har även idag diskutterat med min fader angående om det bara blir ett föl och det är efter Wilma. Han gick med på att jag skulle få stå som uppfödare och som delägare i detta ev föl. Så det känns ok, men nu är det ju öppet igen då Martine inte var brunstig idag! Hon kan ha varit brunstig, men det är inte troligt! Det är lite konstigt med dagarna då på henne! Men det är bara att vänta ca två veckor sedan kan även hon testas och så får vi lite besked.

Nu skall jag se sportdokumentären om OS i Peking. Är ite kluven inför OS i år. Känns inte helt bra med Kina! Känns inte riktigt som om Kina med sina olika "prestations-krav" på sina atleter och sina dumma åsikter i mycket! Jag tycker faktiskt inte att Kina skulle fått vara värd för OS inna de fixar sina mänskliga rättigheter för sitt folk.... Men det är ju vad jag tycker..... Det skall bli spännan de med denna dokumentär.

// J

Inga kommentarer: