torsdag 31 juli 2008

Martine är troligen inte dräktig.....

.
Fortfarande verkar det bra med Wilma och hennes eventuella dräktighet! Vi har testat henne idag och hon visar fortfarande ingen tendens till brunstighet! Dock är pappa ganska säker på att Martine är brunstig igen och har beslutat att det inte kommer ske några mer försök med henne! Han är rädd för att hon kan vara infekterad igen! Jag skall i alla fall dräktighetsundersöka Wilma nästa vecka om inget annat händer under helgen! Så fortsätt hålla tummarna!

Tyvärr verkar det ju som om det inte blir föl för min del då Wilmas föl kommer troligtvis att tillfalla min pappa, ja om det blir något föl..... Vi hade den diskussionen innan betäckningsperioden då jag var lite velig på om jag skulle ta föl på Wilma eller ej. Då tyckte pappa att vi skulle betäcka båda med dealen att om det bara blev ett föl så skulle det vara pappas men om det blev två så skulle jag få stå som uppfödare och ägare till Wilmas föl. Så just nu känns det lite visset! Har inte heller diskuterat detta med pappa eftersom han åkte och jobbade efter upptäckten att Martine troligtvis visade sig brunstig i hagen..... Dock lutar det åt detta! Jag hade hoppats på att pappa kunde tänka sig att in vet. Michanek för en undersökning men det verkar inte som han tänker göra det. Han är redan så besviken över att han tror hon är brunstig att han lite låser sig! Jag hoppas på att kunna övertala och få igenom en kontroll av Martine också nästa vecka då jag vill ha hit Michanek för att kolla Wilma. Jag hoppas att han har fel och att hon fortfarande är dräktig! Jag vill ju ha fölis..... har ju under dessa veckor tänkt mycket på det och mer hoppats och längtat lite efter det. Jaja, så är livet! Det är inte alltid rättvist!

Idag har jag varit på skroten i Sjöbo och hittat lite reservdelar till mitt släp. Förhoppningsvis så passar de och jag kan förbättra mitt utseende på min fina släp ytterligare! Efter det så har vi varit i Kivik och badat. Det var skönt men ändå lite kallt! Fördelen är att det är djupt direkt och man kan dyka i och slippa vada ut och sedan doppa sig! Det var betydligt varmare i Lomma, men så är där också knädjupt i 200 meter ut......Plus att det säkerligen är en och annan unge som hjälper uppvärmningen på traven..... ;o)

Nu gör jag som jag brukar, tar ut besvikelsen i förhand och målar fan på väggen och allt det där, men det känns väldigt tråkigt just nu! Stämningen har hemma är inte heller den bästa.....
Får se hur det är i morgon! Fast i morgon åker jag först till Torna Hällestad för att betala augustis kallhyra för Wilma och sedan åker jag vidare till Harlösa där Cina, jag och Anna skall ha en tjejkväll med övernattning! Skall bli mysigt! Men jag lär ju inte träffa min föräldrar något förrän på lördag! Så på lördag kommer väl diskussionen upp!

Nu skall jag se ännu ett avsnitt av Dexter och sedan nanna!

// J

Inga kommentarer: