torsdag 24 juli 2008

Nu är värmen här.....

.
Gissa om jag är nöjd med min tajmning av semester! Inget regn att tala om och nu kommer rekordvärmen! Nice! Har redan bränt fejset i söndags så nu måste jag skydda det och inte sola det alls.... stränga instruktioner från Syster Conny (pappa). Men det är ju trevligt med värmen....

Nu har även landet trätt in i den trådlösa verkligheten. Vi har numera trådlöst internet även här. Så nu känner även vi internetapor oss mindre stresade när vi kan komma hem och slänga upp våra bärbara datorer och kunna kolla vår mail och så.... Snacka om att man är vanemänniska.... och patetiskt beroende!!!!! ;o(

Idag har vi bara varit här på landet! Vi har extra koll på Martine då hon snart är i kritisk period, i morgon har hon 17 dagar och skall helst inte bli brunstig utan knipa och förhoppningsvis vara dräktig! Blackie börjar bli väldigt social, hon vill bli klappad och gosad med nu när jag kommer ut i hagen! Mysigt med föl! Oh vad jag önskar att vi kommer ha föl nästa sommar igen och helst av allt då två små fölisar som kan leka ihop i hagen.... Det gäller bara att hålla tummarna! Jag vet att jag hela tiden återkommer till detta ämne och tjatar ganska mycket om det hela tiden, men jag tycker att detta är så himla spännande! Detta är nytagna bilder idag av Blacke och Marine. Blackie är här exakt tre månader.

Tiny kommer att bo här på landet tills jag flyttat in i Torna Hällestad. Det är det mest praktiska och så kan jag städa och få bort katthår innan min fest, och så kan Roger komma utan att få allergiska besvär. Sedan kan jag börja packa och fixa och dona utan att behöva oroa mig för dörrar och att Tiny skall försvinna ut. Snart skall jag börja packa! Spännande! Jag kan knappt bärga mig! Längtar så tills jag skall flytta! Spännande tider framför mig!

Nu får det vara nog för idag! mamma och jag ser film "Den siste Samurajen" och jag får försöka vara lite social! ;o)

// J

Inga kommentarer: