torsdag 10 juli 2008

Bara en arbetsdag kvar........

.
Oj oj oj vad jag längtar tills kl 16.00 i morgon för då börjar min 4 veckor så efterlängtade semester! Men först är det 8 h stress. Har varit back-up på projekt då det är semestertider och jag är ensam i hela södra Sverige och gissa om de kept me busy! Jag har tyvärr inte hunnit göra några av min egna ärenden som ligger och det är väldigt väldigt frustrerande! Så gissa om jag längtar till 16.oo. jag hoppas bara att morgondagen är lite lugnare......

Nu drar det ihop sig till Falterbo Horseshow och det ser jag verkligen fram emot. Det verkar som om jag kommer att tälta onsdag till söndag med Evelina så hon jobbar som funktionär. Har inte tältat sedan jag var liten så det ska bli ett äventyr bara det. Tydligen kommer vi att bo inne på området där bara funktionärer och tävlande bor. Ska bli kul.

Idag har pappa testat av både Martine och Wilma och ingen av dem verkar vara brunstiga. Martine borde och verkar vara över och helst skall Wilma inte komma i brunst alls. Hon har 17 dagar i morgon enligt pappa. Vi skall testa henne nu varje dag hela helgen..... Håller tummarna för att det inte sker något...... Vill ju så gärna att hon skall vara dräktig!

I morgon packar jag in Tiny och en massa klädet och prylar och beger mig ut på landet. Kommer nog tillbringa mycket av min semester där. Ja i alla fall kommer jag att utgå därifrån.... Stella är nere denna veckan och det ska bli mysigt att åka hem och träffa henne. Hon har tydlige ridit Jaxa varje dag och det har gått himla bra. Jaxa är ett Gotlandsruss som päronen har lånat till Stella nu när hon är nere! Så i helgen kommer förhoppningsvis jag, Stella och pappa/farfar rida tillsammans! Ska bli kul! Sedan kommer min storebror ner på söndag och stannat till onsdag då han och dotern beger sig mot Göteborg och Liseberg där de ska träffa mamman och systern.

Nu skall jag ta och dra mig tillbaka, måste u vara utvilad sista dagen innan semestern så jag orkar vara vaken lääänge i morgon! För känner jag mig själv så däckar jag vid halv elva! ;o)

Natti natti!

Oj glömde nästan recensera Sex in the City..... Var ju och såg bio med maria från jobb, Anna och Emma plus två till från Annas jobb. Både jag och Maria var inte precis på bio-humör då vi båda haft ganska stresigt och bökigt på jobb. Vi ville egentligen bara åka hem och sova.... Fast nu hade vi ju bokat biljetter så det vara bara att göra det bästa av situationen. Gissa om jag är glad att vi bet ihop och tog oss in till stan efter jobb. Vi ahde som tur var bestämt oss för tidiga bion. Filmen var trots allt 2 h 25 minuter lång.....Riktigt rolig film. En riktigt må bra rulle..... Det var länge sedan jag satt och garvade högt rakt ut, ja jag till och med skrattade så att tårarna rann.... Men visst det rann även vid andra med känslomässiga tillfällen i filmen med. Så en film med både skratt och tårar, vad mer kan man önska sig! Så den få solklart godkänt av mig. En 4 av fem solar. ;o) Ja jag kom ut väldigt glad och fnissade efteråt! Det blev en toppenkväll trots allt!

// J

Inga kommentarer: