torsdag 3 juli 2008

Snart helg igen, skönt......

.
Ja då var det fredag i morgon igen, skönt! Men jag måste erkänna att denna vecka varit kort i alla fall. har haft äran att ligga pall tisdag onsdag i feber och råförkylning! jobbade idag igen och det var verkligen IQ-fiskmås! Tur att jag hade möte med mina två "överchefer" hela förmiddagen för jag hade verkligen bara mos till hjärna idag! Men jag överlevde det var ju det primära.

Efter jobb tänkte jag köra en sväng om Flädie Hästsportbutik för att köpa mig ett par bruna tyglar. Men när jag körde förbi Lund Norra kom jag på att jag var på fel väg...... Så mycket hjärnkapacitet hade jag idag alltså! Kunde inte ens hitta till Flädie där jag varit X antal gånger! ;o(

Kom på att jag ändå nästan var i Flyinge så jag passade på att köra inom och se om Anna var hemma. Hennes nya fina bil var hemma och det var Anna också! Hon städade som vanligt! ;o) Jag borde nog göra det jag med......... Efter att sett Anna rida iväg på Somme med Vera som följehäst körde jag hemåt via Skrylle för att se om det fanns någon fin karta på ridvägarna i området! Det fanns inte ens ridled utskrivet på hela kartan, så det får bli en tur till turistbyrån i stället! Himla himla dåligt tycker jag! Jag är ju stolt ägare till ett släp nu så jag och Wilma skall ut på en massa äventyr juuuuhhh!!!!! Fick reg beviset på att jag verkligen är ägare! Passade på att skaffa försäkring med, uj uj uj vad dyrt! 436 kr i helförsäkring per år! ;o) Det skall jag nog klara! Var bara tvungen att sätta in denna mysiga gumpbild! Sommarbild eller vadå?

Nu är det bara nedvägning av mitt släp och sedan är det en ny bil som behövs...... Jag längtar till jag kan köpa min nya (beg) fina bil. Jag vill ha en Saab 9-3 se halvkombi årsmodell 02 eller 03. Håll tummarna för mig!

I morgon åker jag hem till landet och skall verkligen anstränga mig för att göra så lite som möjligt! På lördag kväll kommer Bengt och Martine på middag hos päronen! Ska bli kul att träffa dem! Me like them a lot!

Nu skall jag krascha i säg! IQ-badboll får inget vettigt ur sig längre!

/ J

Inga kommentarer: