måndag 30 juni 2008

Vilken galen helg.....

.
Så var det måndag igen! Det har varit en helt galen helg! Den började redan kl 07.00 i lördagsmorse då jag hämtades av Mona och Mats på en parkering i Oxie. Sedan bar det av mot Tyskland. Väl i Tyskland så tog vi en snabbbis in till Burg, för att köpa Dismenol men som vanligt var de slut. Sedan ville Monnie och Mats till Sky och handla lite matvaror etc. Jag köpte den minsta vodkaflaskan 1 dl, den var såååååå söt och största på 1,5 liter. Väl på Border-shop var läget galet som vanligt! Mycket människor och aldrig det som man har skrivit upp på listan. Denna gång som alla andra hade jag mycket att handla....... och jag gjorde mitt absoluta bästa och jag lyckades ganska bra........ ;o) Vi hamnade till slut tillbaka på parkeringen i Oxie men en väldigt välpackad och hyfsat tung bil. Det är alltid lite för lite utrymme i bilen när vi åker, jag förstår inte.......

Jag tog en tur via Glostorp och avlämnade lite till min lillebror. Han var själv hemma och snickrade lite i huset. Sedan åkte jag hem till Staffanstorp dumpade min last och sedan bar det av till landet och en konsert för Nelson Mandela som fyllde 90 år. Väldigt trevlig konsert! Amy Winehouse verkar ju helt störd! Henne borde man nog låsa in! :o)

Vid tiotiden söndag bar det av mot Frillesås, söder om Göteborg, där jag skulle titta på mitt fina släp. Då vi var lite sena ringde jag upp Guy för att säga detta och hans fru svarade. Sedan fick jag min första chock denna dagen. De hade tydligen trott att jag skulle kommit på lördagen och nu fanns inte släpet kvar hemma hos dem. Visst, släpet var fortfarande till salu, men det var för tillfället i Skara. Dottern hade lånat ut släpet till en väninna som skulle köra hem sin häst till Skara. Hon skulle komma hem med släpet under dagen men de visste inte om när. De skulle även ha intressenter att titta på släpet på måndagen så därför skulle släpet komma tillbaka under dagen. Först tänkte jag att nu är det kört, men papps tyckte att nu kör vi vidare och kör hem och tar detta face to face. Jag ringde och meddelade att vi kom upp för att se om vi kan lösa detta lite udda problem. När vi kom upp fick vi beskedet att släpet skulle komma tillbaka vid tio...... Pappa meddelade att vi ville köra vidare och hämta hem släpet från Skara eftersom vi redan kört 25 mil. Men kvinnan kunde varken få tag i dottern eller någon annan för den delen. Så till slut hintade pappa mig om att lägga handpenning på släpet så kunde vi köra upp och hämta det i veckan. Detta gick säljaren med på så vi fixade detta och sedan körde vi hemåt igen. Snacka om antiklimax! Inget släp och allt kändes bläääh.

Vi stannade och käkade på Laxbutiken och sedan fortsatt vi neråt. När vi passerade Halmstad ringde min nalle och det var Guy från Frillesås. Han bar först om ursäkt och så och sedan frågande han var vi var för släpet var hemma nu......... Så vi vände direkt och körde tillbaka, bara ca 23 mil extra, men det är ju bättre än 50!!!!! Vi kom upp och släpet var precis så fint som jag hoppats på, så det var inget snack, jag köpte släpet och vi var återigen på väg söderöver........ Denna gången med ett fint grönt Ifor Williams HB 401 R stabilt svävande efter bilen. Låg helt stilla på vägen och är en dröm att köra. Ska bli kul att få köra det med Wilman i......

Så ca 75 mil efter att vi lämnat landet vid tio så kom vi hem vid 21,20. FOTBOLL!!!!!! FINAL!!!! Såg resten av matchen, gick ut och kollade det fina släpet i halvlek och sedan efter slutsignal, sedan däckade jag. Orkade inte köra till S-torp utan körde direkt till jobb i morse!

Vaknade med en skum känsla av att jag nog hade ont i halsen..... Detta har förstärkts under dagen och nu känner jag mig som om jag har ballonger till bihålor. Jag hoppas verkligen att jag inte blir sjuk, för det pallar jag inte med!

Men det spelar ingen roll för jag är stolt ägare till en fin enhästars-transport!

Nu är det dax igen för bädden! Nice! Soooooova!

/ J

Inga kommentarer: