tisdag 24 juni 2008

Gårdagen blev en lyckad dag.......


Denna dag har gått åt till att jobba och sedan åka på liten shoppingtur till Bengts ridsport i Veberöd. Det var Anna N som ville ha en guidad tur dit och
sedan åkte vi förbi Agelund dit jag och Wilma flyttar i september. Längtar! Dock har jag idag trillat över en liten stuga som är till salu i Torna Hällestad och jag och pappa skall åka på visning på fredag! Den är olöslig i pengar för min del, men den verkar så himla mysig att jag ändå vill åka och titta på den. Man kan ju alltid lägga ett skambud och se vad som händer! ;o)

Igår var en stor dag för mig och min Wilma. Hennes besök hos hingsten blev bra. Cairo är en sann gentleman som fick min stumpa att få en positiv upplevelse. Värre var det med mig, jag var väldigt nervös men allt gick jättebra. Ska tillbaka på onsdag. Så nu får vi hålla tummarna för att det dyker upp en lite krabat om ca 11 månader. Ska bli sååååå spännande. Cairo är till exteriör precis vad Wilma behöver. Han har liten kropp och långa ben vilket är motsats till min stumpa! ;o) Däremot verkar Cairo ha samma underbara kynne och temperament som Wilma. Väldigt talbar! Så förhoppningsvis blir kombinationen en succé! Tanken är att detta ska bli min häst nr 2. Bilden till vänster är Cairo 869!


Som ni kanske redan förstått ligger djur mig väldigt varmt om hjärtat! Jag har även en fin innekatt som heter Tiny. Han är en hittekatt som hittades i min väninnar motorutrymme på hennes bil en tidig morgon för två år sedan. Då var han en liten plutt på 9 hekto. Idag väger han respektingivande 7,2 kg. Det är en stor gosse idag! Då jag egentligen är med hundmänniska än kattmänniska så tog jag bara hem honom till mig tills hans ägare skulle dyka upp. Inte dök det någon ägare upp och det var tur för efter ett para dagar kunde jag inte tänka mig att ge upp honom! Så han stannade kvar och jag har inte ångrat mig en sekund, han är världens bästa katt!

Nu är det dax att dra sig tillbaka och analysera dagen i drömmarnas värld!

/ J


Inga kommentarer: