onsdag 25 juni 2008

The Jane Austen Book Club, the movie

Om man är ute efter en må-bra-film rekommenderar jag denna film. Har suttit och lett för mig själv här i soffan och (erkänner väl) släppt en och annan liten tår! ;o) Det är en film som får en att tycka om livet igen och tro på möjligheterna...... Visst det är väl ingen Oscar-awards film men väldigt, väldigt mysig.

Det blev ingen tur till Cairo idag! Wilma hade tydligen bestämt sig för att vara ur brunsten idag! Så det är bara att hoppas på att det räckte med ett besök. Svaret kommer om tre veckor!!!!! Väldigt väldigt spännande är det i alla fall!

Var idag förbi och hälsade på min goa farmor. Självklart blev det bänkande framför tv och Glamour. Min farmor är slav under Glamour. Hon har full koll och åker ingenstans på vecko-kvällarna om det inte finns möjlighet för henne att se denna såpa. Men det är så mysigt med farmor, hon blir allt så himla glad när man kommer förbi! Fast idag jobbade hon upp sig lite inför tanken ( helt utan orsak och verklighets-förankring dock) att jag skulle lägga ner mer pengar och ta ett ännu större lån och köpa den lilla blå stugan. Hon tyckte att det var bättre om jag var helt skuldfri och kunde handla en bil och ett släp i stället! ;o) Och jag håller helt med henne! Jag kommer inte att köpa något hus! Farmor är bara för söt när hon sitter och funderar på att risken finns..... Hon blir som en gammal LP-skiva med hack i ..... Men jag bara älskar min farmor, hon är bara bäst! Bilden är tagen nu i slutet på maj då jag hade mitt lilla släktkalas på landet och Koffe och Stella var nere. Jag är så glad att jag lyckades få en så bra bild!

I morgon skall jag gå ut till Lilla Torg med ett antal kolleger. Vi skall gå på Moosehead. Ska bli trevligt! Nu börjar ju semestrarna på riktigt och det kommer att vara tomt på jobb de närmaste 8 veckorna. Själv jobbar jag två veckor och två dagar till sedan har jag underbara fyra veckors semester. Jag längtar som kattsingen. Det är första gången jag har "riktig" fyra veckor sång sammanhängande semester. Det mesta jag haft innan är två veckor....... Första veckan skall jag bo nere på Falsterbo Horse-show. Eventuellt skall jag bo i husagn från onsdag till söndag, men det beror lite på om vi kan få tag i just en husvagn..... ;o) Resten av veckorna har jag inget alls planerat! Det kommer nog att bli mycket landet och Wilma. Kattis kommer ner i vecka 32 och då har jag bokat spat på landet till oss. ,o)

Nu är det dax att knyta sig!

/ J

Inga kommentarer: