fredag 27 juni 2008

Äntligen fredag!

.
Regnet öser ner men det gör inget för det är fredag! ;o) Arbetsdagen har idag bara rusat! Kanske kan det bero lite på att jag varit en vända om till banken i Vollsjö för att få ut lite pengar till söndagens äventyr. Det är ju "makt" att ha kontanter med sig, så man kan pruta lite! Hoppas jag i alla fall! Mitt mål är att få ner släpet ytterligare 4'. Men det återstår ju att se om det går!

Jag skall snart åka bort till Anna och Roger för lite fredagsmysmiddag. Emma och David skall också dit hörde jag! Trevligt! Är nu hemma igen! Som vanligt bjöd Anna på oätlig mat! Inte alls mätt nu! Not!

I morgon skall jag åka med Monnie och Mats till Tyskland och Burg. Sedan blir det border-shop på vägen tillbaka. En heldag på resande fot med andra ord! Fast det blir ju lite minisemester! ;o) Har som vanligt en massa att köpa! Tänkte ju att en stor "bye bye Staffanstorp-kräftskiva" den 16 augusti. Så då får man ju handla på sig lite........

Om söndagen går som jag vill så kommer jag att vara ägare till en Ifor Williams HB 401 R. Detta exakta släp som fotot visar rättare sagt! Jag skall åka med mamma och pappa upp till Frillesås och titta på denna transport samtidigt som vi passar på att ta en minisemester ut till havet! Det blir två mini bilsemestrar samma helg, tungt! Så jag tror minsann att jag måste ha lite semester efter denna helgen! Men förhoppningsvis blir det en spännande helg och när helgen är över är jag antagligen fattig! Men glad! ;o) Så håll alla tummar på att säljarna är desperata och vill sälja släpet billigare till mig!!! Jag är ju inte Civilekonom för ingenting!

Stugan som jag var och tittade på idag var jättesöt och fin men det var inte "mitt hem". Kändes lite för tillfälligt och tomten erbjöd inte till så mycket mys som jag hoppats på. Det var en väldigt väldigt fin tomt med mycket skog och natur dock.Känslan av naturen runt omkring fick mig dock att känna att här vill jag bo, men inte i denna stuga på denna tomten. Huset låg uppe på toppen av en kulle med "raviner" på båda sidor. Det var inte mer än max 1.5 meter på vardera sidan innan "stupen" och baksidan var ca 7 meter lång bit gräsmatta. Visst hade man haft många pengar över så hade man kunnat hitta på riktigt roliga lösningar på hus med överäng etc. Men som läget är nu känns Agelund mer direkt som hemma än denna stuga! Så det blir inget stugköp i alla fall. Jag skall flytta in på Agelund 1 september och jag längtar! Det ska bli så mysigt! Hoppas att jag kommer ta med mig en dräktig Wilma dit! Denna natur som finns runt T.H är oslagbar!

Nu skall jag dra mig tillbaka! Tidig revelj i morgon! Skall vara kl 07.00 på parkeringen på Stensåkersvägen i Oxie, och sedan bär det av mot Sherwood skogen, ja flaskskogen i alla fall!

/ J

Inga kommentarer: