söndag 27 juli 2008

Halva semestern kvar och solen bara skiiiiner!!!! ;o)

.
Jag väljer att se glaset som halvfullt istället för halvtomt! ;o) Har nu haft halva min semester och det ger mersmak kan jag erkänna! Det är ju inte direkt tråkigt heller när det är så fint väder! Helgen har varit lugn och behaglig. I fredags var jag på lillebrorens och Ellis inflyttningsfest och det var väldigt trevligt! Träffade många trevliga människor där. Caroline och Rebecka var där och det var kul att hinna med att skicka lite lycka till nu inför OS. Spännande! Vi håller alla våra tummar! Tobbe hade även hittat en gammal kompis som brukade spendera somrarna hos grannen när de var ca 10-12 år, och han kom också dit med sin tjej. Det var kul att träffa Jimmi, jag har nog inte sett honom på ca 15 år..... Annars var det "bara" ca 30 personer där......... ;o)

Lördagen spenderade jag i Staffanstorp med att läsa bok och bara vara! På em återgick jag till landet! Klockan åtta igår kväll ringde det och mamma fick en förfrågan om B&B och så helt plötsligt fick vi danska gäster i Spa't!

Idag har det varit väldigt väldigt varmt! Som tur är blåser det ganska mycket för annars hade det varit olidligt för hästarna, med alla flugor, bremsar och annat skit som flyger omkring och gör deras dag till ett helvete! Jag var ute och vattnade hästarna och passade då på att vifta bort lite flygfä från Wilma och tacken för det vara att jag blev biten själv...... Men Wilma verkade nöjd...... Wilma visar fortfarande inte någon tendens till brunst och skall nu börjas testas av igen i slutet på veckan! Martine har nu kritisk period och har inte heller hon visat någon tendens till brunst. Så snälla nån, håll tummarna! Robban går i agen bredvid Martine och Blackie, och han är inte ett dugg intresserad av henne och Marine är bara irriterad på honom när Blackie får för sig att hälsa på papsen och tvingar Martine till samma del. Så hon verkar inte komma i brunst nu i alla fall........ Men det är som pappa säger! Hon har lurat honom förr.....

Har i kväll nu sett Hancock med Will Smith. Den var ganska rolig! Dock var slutet som uppgjord för ett uppföljare. Det är bara att invänta tvåan...... Will Smith är en väldigt duktig skådespelare tycker jag. Denna film var väl i och för sig "right up his alley" med en ganska trumpen och missförstådd själ. Den får dock inte mer än en 3 av mig.

Nu är det sängen som kallar!

// J

Inga kommentarer: