tisdag 8 juli 2008

Snart semester!

.
Nedräkningen är i full gång inför semestern. Bara tre arbetsdagar kvar! Och dessa tre dagar kan inte gå fort nog enligt mig! Längtar sååå efter min första 4 veckors-semester. Det är ju riktigt vuxet! ;o)

Helgen tillbringade jag på landet. Det var dax för omgång två för Martine, det tog sig inte på första försöket. Vi var uppe hos Cairo tidigt lördag morgon och sent söndag kväll. Det är en sådan mysig gentleman denna hingst! Han myser och snackar med stona. Pappa rinde precis och berättade att det hade blivit betäckning i kväll igen! Så nu har Martine verkligen haft en ultimat period. Nu är det bara att vänta 17 dagar till och hoppas på att hon inte brunstar om.....

I lördags var Bengt och Martine hemma på landet och vi grillade och satt ute till klockan halv tolv. Det var såååå trevligt och vi satt och pratade mycket häst och alla härliga ridmöjligheter som jag kommer att ha runt Torna Hällestad, för att inte tala om nu när jag är hästsläps-ägare... Jag längtar verkligen tills jag och Wilma flyttar till T.H. Konstigt hur en lägenhet kan kännas som "hemma" första gången man går in i den. För det gjorde verkligen Agelund. Sedan ligger det ju mycket i att jag redan gillade omgivningen skarpt och att jag redan bestämt att wilma skulle flytta dit! Men lägeheten bara sa att här vill du bo! Det känns fortfarande regält overkligt att jag verkligen skall flytta till landet och ha möjligheten att ha min häst på 10 meters avstånd. I meckat av ridomgivning! Det finns en oändlig möjlighet till varierande och kvalitativ ridning. Här ser man mitt blivande vardagsrum/kök. Tänk bort alla mattor, in med mina vita möbler med stålben. Det kommer att bli sååååå snygt och homie! Cant wait!

Har sett Underbara Älskade i kväll. Riktigt bra film. I morgon skall jag, Maria från jobb, Anna Emma och två till tjejer gå på Sex in the city filmen. Ska bli kul att se vad detta är för film. Den har ju fått alla möjliga kritiker. Från a-ö! Får se vad jag tycker! Den som läser min blogg får se..... ;o)

Nu väntar nanne-landet!

/ J

Inga kommentarer: