fredag 15 augusti 2008

Back to reality!

.
Då har man överlevt första arbetsveckan! ;o) Känner mig som en urvriden trasa! Kommer att somna tidigt i kväll. Det har varit en lång vecka som samtidigt har gått ganska fort! Fast jag märkte direkt att jag haft en bra semester! jag hade nämligen ingen aning om vad jag hade för lösen! Så det var bara att ringe supporten så fick de låsa upp min dator och nollsälla mitt lösen.... Sedan kom jag in och kunde börja jobba. Eller läsa mailen i alla fall. Men sakta men säkert kom jag in i det igen. Det jobbigaste har i alla fall varit att komma upp på mornarna. Somnade halv nio i onsdags..... ;o)

Vad har då hänt denna vecka? Hm, i måndags hälsade jag på Anna på SR. Träffade även JenJen och Hestia. Kändes lite konstigt att vara där utan häst.......

I tisdags var jag det dax för min kör-kurs på Östarps Kulturgård. Först hittade jag inte dit, men efter ett paniksamtal till mamma, så kom jag rätt, ca 5 minuter för sent! Sedan hade två timmar bara försvunnit och jag hade mängder med ny information att sortera och lagra! Denna första dag var det bara teori och det kommer bli mycket praktik i fortsättningen. Ser fram emot denna kurs...

I onsdags var jag helt slut och gjorde inte många knop hemma. Såg en del avsnitt av Dexter och sedan somnade jag halv nio.........

Igår var det bara att bita i det sura och ta tag i städningen av lägenheten inför helgens kräftskiva. Jag hade hoppats på att ha min fest i lokalen men tyvärr hade jag inte fått tummarna loss och boka den och den var såklart bokad..... Så det blir fest i lgh. 20 vuxna och 7 barn skall få plats och käka kräftor inne hos mig i morgon. Så då gäller det att det är städat och bortplockat! Jag städade, dammade, damsög och svabbade mig helt slut och stöp i säng vid tio.

Idag har jag handlat allt som behövs inför morgondagen. Nu sitter jag hemma på landet och är här för att hämta upp en massa åker inför morgondagen. jag kommer att köra härifrån i morgon med mitt fina släp, åka via Glostorp, hämta upp lillebror, bord, stolar och sedan vidare till Staffanstorp för att fixa inför kvällen. Tobbe är så snäll och hjälper mig med tunga lyft och dyl. Lite svårt att klara det själv!

Nu skall jag dra mig tillbaka, jag börjar nämligen se i kors......

// J

Inga kommentarer: