söndag 10 augusti 2008

Nu är semestern slut!

.
Regnet öser ner och jag har packat ihop mina saker från landet. Strax skall jag bege mig hem till Staffanstorp för att peppa mig inför arbetsåtergången i morgon! Det känns helt ok, men visst jag skall inte sticka under stol att jag skulle kunna tänka mig att ha några veckor till! Men nu skall jag jobba nästan tre veckor sedan är jag ledig lite igen i samband med min flytt. Är ledig fredag, måndag och tisdag runt flytt-helgen!

Igår fyllde Mar 25 år och jag var på kalas i deras nya hus. Dock hade jag missat att det skulle ha festen i nya huset så jag åkte till Lövestad och stod lite snopet utanför ett ganska tomt hus.... Efter ett samtal till Mackan så var det bara att sätta sig i bilen igen och fortsätta till Nöbbelöv! Tur att jag har en sådan fin bil som snabbt och lätta tog mig till Nöbbelöv. Det blev en himla trevlig kväll! Träffade Tove för första gången. Så söt hon är Malin och Björns lilla tös. Två månader gammal!

Nu är det kl tio på kvällen och jag känner inte alls för att jobba i morgon! Skulle kunna tänka mig att ha en eller två veckor till! Jag känner det nu, det är skönt med semester! Vill ha mer! ;o)

Bokrecention
Jag tänkte börja blogga lite om de böcker som jag läser. Jag vill börja med att skriva lite om de två senaste böckerna som jag läst nu på semestern. Det är Khaled Hosseinis böcker "Flyga Drake" och "Tusen strålande solar". Två riktigt bra böcker! De handlar om krigets Afganistan. "Flyga drake" handlar om hur Afganerna satte/sätter olika värde på människorna beroende på vilken "stam" de tillhörde. Den handlar mest om den manliga sidan av Afganistan. Väldigt bra bok som även är filmatiserad. Dock rekommenderar jag boken före filmen! "Tusen strålande solar" handlar om kvinnorna i Afganistan och hur de bli bortgifta vid tidig ålder. Även här tas det upp skillnaden på värdet på olika kvinnor och barn. I båda böckerna tas relationer mellan barn och deras föräldrar upp. Jag rekommenderar dessa två böcker varmt!

Nu tänkte jag dra mig tillbaka så jag överhuvudtaget orkar upp i morgon! Det slog mig precis att jag inte kommer ihåg min inloggning längre......... får hoppas att den "kommer fram" när jag väl sitter på kontoret i morgon! :o)

// J

Inga kommentarer: