måndag 4 augusti 2008

Min nya blåa bil.....

.
Jaha, då verkar det som om det blir en ny blå bil! Om inget oförutsett sker så kommer jag att på onsdag bli ägare till denna fina bil. Hittade denna bil i tidningen och sedan jag ringt igår och kollat om bilen var kvar så hittade jag även den på blocket! Detta är en 02'a som gått 9100 mil. Jag tänkte att det kunde ju vara värt att åka och titta på den i alla fall! Åkte ner till banken och javisst, de kunde tänka sig att äga min bil till jag säljer lgh! Så det vara bara att ringa och boka tid med bilägarna! Klockan fem körde vi in på gårdsplanen utanför Vellinge och där stod pärlan! Jag och pappa tog en tur och det var inget snack om saken! Detta var min nya bil. Det enda som inte var ok var att besiktningen inte var förrän den 28 aug. Detta visste jag om så jag hade ringt och kollat om det fanns tider i morgon på bilprovningen i Malmö. Det fanns det och jag föreslog en besiktning i morgon och hade tänkt erbjuda att åka in med bilen om det inte hade möjlighet till att fixa det. Detta var helt ok för ägarna och de kommer nu att besikta bilen i morgon kl 10.20. Så går bara bilen igenom så hämtar jag den på onsdag!

Idag fick mitt kusinbarn Maria fick sitt tredje barn halv nio i morse och han skall heta Noel! Grattis familjen Hartell! Detta fick jag reda på medans vi satt och åt precis efter det att jag hittat min bil. Se så fina mamma och bebisen är! Här är inte Noel många timmar gammal..... Såå söt! Tim och Meja är stolta storasyskon!

Maria och jag är födda samma år, fast Maria är några månader äldre.... ;o). Hennes mamma och min mamma är nästan jämnåriga. Det är bara det att min mamma är moster till Marias mamma och således är jag följaktligen kusin till Marias mamma Ingalill. Så det känns lite konstigt att Maria är mitt kusinbarn och lika gammal som jag samt att jag har på Ingalills sida nu har fyra kusinbarnbarn. Jag är deras "mormors-kusin"! Gissa om jag känner mig gammal! ;o)

Så blir denna fina bil min på onsdag så kommer den att heta Noel efter mitt nyaste kusinbarnbarn. Det är ju bara självklart namn till min fina blåa bil.

I morgon är det en spännande dag. Det är "upp till bevis-dagen" för Wilma! Vet. Per Michanek kommer och skall dräktighetsundersöka henne! Nu får vi hoppas att Per är hemma och i tjänst så han inte har semester! Pappa skall ringa i morgon bitti och försöka få tid. Håller tummarna.... så spännande! Pappa har bestämt sig för att avvakta slutet av september för att dräktighetsunderöka Martine. Anders Bergström, hingsthållaren, skall nämligen ha in avgiften för de konstaterat dräktiga stona senast 1 okt. Jag skall kolla Wilma nu och är hon dräktig så skall även hon kollas igen i slutet att sept. Läste precis på Cairos hemsid att han fått många ston dräktiga i år. Det låter ju hoppfullt!

Som det stormar ute och risken finns att vi blir utan ström. Det har blinkat till ett par gånger medans jag skrivit detta! Men nu tänkte jag avsluta och dra mig tillbaka för dagen och tänka på mitt nya kusinbarnbarn och hålla tummarna för att min fina bil går igenom besiktningen i morgon!

// J


Inga kommentarer: