måndag 4 augusti 2008

Nu är det sen söndagsnatt... egentligen redan måndag!

.
Det får bli en kortis ty klockan är väldigt mycket och jag borde faktiskt redan sova.... Men det blir inte som man tänkt sig ibland! Är ganska nyhemkommen till landet och har nu druckit min kvällkopp te och skall nu alldeles strax nanna. Jag har idag varit med att hämta in SR's hästar från betet. Länge såg det ut som om vi var tvungna att lämna en av dem kvar då Oliver inte ville låta sig fångas......... Men med lite list och lite lureri så till sist kunde Kalle ta honom och Anna smög sig på honom och fick med Kalles hjälp på en grimma! Annars gick hämtningen mycket smidigare än jag trott. Hästarna var så snälla och var nästan precis vid utgången idag...... Risken hade kunnat vara att vi fått gå i timmavis för att hitta och ta hem dem, nu slapp vi det! Så nu är kaoset återställt på SR! Jag är rätt glad för att vara därifrån! ;o) Wilma och jag kommer ha det så himla bra ute i Torna Hällestad!

Efter en bit mat på Hälsohuset med Anna, Amelie och Greges så åkte jag till Statoil och köpte självtvättningspoletter! Sedan har jag damsugit, torkat av hela bilen invändigt, fintvättat, vaxat och fejat! I två hela galna timmar har jag donat med bilen. Men den blev fin! Sedan körde jag hem till landet och den är väl redan dammig igen fast jag körde i 10 km/h hela grusvägen hem....... jaja, that's life on the country side! I morgon skall jag förhoppningsvis ska och titta på min nästa bil. Hittat "min nästa blåa bil" i Vellinge! Hoppas och håller tummarna att den är så fin som jag önskar! Sedan kommer bara besväret med att sälja min egen lilla skrutt! Jag får tyvärr nästan ingenting för den och den som är så fin och har tjänat mig så länge..... Ni vet ingen som vill ha en Renault Clio-97 som gått 14600 mil? Den har fiiiin blå färg! ;o)

Såg dokumentären igår, värdelöst! Mer än häften av den var inte textad och min kinesiska är lite ringrostig så det kändes inte helt bra! Det jag förstod och när textningen väl kom igång gjorde mig bara med illa till mods angående Kina och deras syn på barn och idrottsutövande!!! Tycker inte om detta OS'et! Men jag kommer ju att titta i alla fall! På onsdag är det fotboll! Håller tummarna så för Caroline och hennes lag!

Nu måste jag verkligen sova! Mams väcker mig vid halv åtta i morgon för då skall vi köra ner deras bil till macken/verkstaden och jag måste ju köra med för det är inte snällt mot mamma om hon skall vara tvungen att gå 6 km hem..... men jag kommer nog vara lite trött och gnällig! Pappa jobbar natt så honom kan man ju inte räkna med.......;o)

Nu skall jag nanna!

Och jag vet, det blev visst inte så kort i alla fall...........

// J

Inga kommentarer: