tisdag 19 augusti 2008

Flytten närmar sig......

.
Då var helgens Kräftskiva över! Så himla bra blev den! Det kom en massa glada människor och barn hem till mig och fyllde min lägenhet! VI blev till slut 16 vuxna och 5 barn. Ni kan ju säkerligen gissa att det blev fullt ös! ;o)

Alla verkade himla nöjda och glada och jag trivdes. Svårt detta med att vara värdinna och försöka fördela sin tid så man hinner prata med alla! Men jag tror att jag lyckades någorlunda!
Jag vill passa på att tacka Tobbe för all ovärderlig hjälp! Du är en life-saver! Min goe lillebror slavade, lyfte, flyttade och fixade hela lördagen för att hjälpa mig att möjlighöra ett långbord för nästan 20 pers i min lgh. Det gick! ;o)

På söndagen var både jag och Tobbe lite trötta! Låg i sofforna och såg Nadal ta en guldmedalj i tennisen. Han är ganska grym den killen på att lira tennis! Vi somnade båda två och vaknade ca 1½ timme senare lite groggy. Efter att ha kört hem Tobbe och hans bord och stolar till Glostorp så fortsatte jag till Statoil för att handtvätta min fina bil! Så nu är den dammsugen och fintvättad! Efter det har jag bara kört min lille bil till jobb denna veckan. Har ju lite att fixa med den innan jag försöker sälja den. Idag skall jag åka inom Bilia och få en säkring och förhoppningsvis en snäll verkstadskille som sätter den på plats till mig! Får spela lite dum och intetförstående lite lätt hysterisk kvinna så går det säkerligen bra! ;o)

Ikväll hade jag en underbar avslutning på dagen! Jag var på kör-kursen i Östarp. Jag skulle egentligen gå på söndag men då är det dop i Skurup så det krockade. Idag var vi i alla fall ute och körde med två fantastiska nordsvenska valacker i över två timmar! Så underbart! Denna natur de har runt Östarp är oslagbar! Jag har redan bestämt att jag skall dit och rida någon gång med Wilma! Fast vi kommer nog att få nyttja denna natur i alla fall då Wilma och jag skall köras in där senare i år! Ja Wilma skall köras in och det är jag som skall göra det med hjälp från Lasse och Jenny! Längtar! Så nu har jag kört en stor stadig bit Nordsvensk som heter Radar. Han är den absolut maffigaste nordsvensken jag träffat på! Sumo-brottare typ........ En himla stor och go gump hade han också! ;o) Men tänk er in i en helt underbar sensommarkväll, varmt och sedan få vara ute i underbar natur och sitta på en vagn och höra klampet av två sannslösa körhästar. Ett tag så körde vi offroad, och det var ascoolt! Vi skulle vända och då sa Lasse sväng in här på denna sk. brandgata med en massa stockar och bråte liggandes omkring. Vi vände in och hästarna gick som om de gick på barmark, vände på femöringar runt omkullfallna träd och vi på vagnarna hoppade omkring och studsade nästan av! Men pållarna bara drog dessa tunga vagnar med 8 personer rätt igenom denna terräng. Gissa om jag var impad! Tänk om Wilma skulle kunna detta så småningom!

Idag fick jag låna ca 30 flyttkartonger av min kollega Carina, så nu jäklar ska det packas! Har såklart börjat från helt fel håll, då jag redan packat ner alla kläder, lakan och handdukar. Ikeas blåa påse är skitbra! I morgon skall jag ge mig på vardagsrummet tänkte jag! Skall sortera hårt bland mina böcker. Jag skall bara behålla de böcker som är värda att ha! Jag är nämligen en inbiten hamster som tusan! Fast jag är lite stolt då jag lyckades sortera ut en hel sopsäck med kläder som jag tänkte lägga till UFF.

Jag märker att det blir mer sällan som jag uppdaterar min blogg nu när jag jobbar, men jag lovar att jag skall skärpa mig! Jag kommer bli bättre när jag väl flyttat och kommit i ordning i min fiiiiina nya lägenhet!

// J

Inga kommentarer: