söndag 24 augusti 2008

På onsdag får jag tillträde till min lägenhet.......

.
Fick besked idag att jag kan få tillträde till min lgh redan på onsdag. Så det innebär att vi försöker fixa flytten redan på torsdag kväll. Hade varit så skönt om vi kunde få allt flyttat på torsdagen. Jag skall åka till lägenheten med alla lådor och mindre saker på onsdag! Får nog köra två turer men den kan det vara värt! Jag är ganska långt i min packning! Har faktiskt bara service och så kvar i köket! Ja och lite i skafferiet och kylskåpet såklart, men det det är svårt att packa! ;o)

Det är ju tusan vad man skall ha mycket saker! Jag packar och packa och packar lite till! Nu vill jag bara få det överstökat och flyttat. Jag måste vänta ytterligare tre dagar.... jobbigt!

Denna helgen har jag packat varit en sväng i Flyinge och sett lite hoppning som regnade bort. Idag har jag varit på dop i Skurup. Louise Estelle Graeff skulle få sitt namn. Måste säga att jag är lite skeptisk varje gång jag hamnar i kyrkan och lyssnar på deras snack! Men det är en helt annan diskussion som jag inte vill ta här! ;o)

Louise har i alla fall plaskat i dopvattnet och var hur cool som helst! Efteråt var det en trevlig stund hemma hos Monnie och Mats. Massa människor och barn! Louise lyckades med att inte bara få en dubblett i gåva utan två! Så nu blir det till att byta lite.....

Väl hemma igen i kaoset så har jag bara tvättat och sett på TV hela kvällen. Orkade liksom inte packa i kväll. Har ju två kvällar till på mig...... I morgon kommer mamma och pappa in och skall montera ner Tinys kattbur på balkongen. Jag skall passa på att skicka en del saker med dem hem till landet för förvaring......

Nej nu börjar det bli lite väl sent igen, nu måste jag nanna för att orka upp för ännu en inspirerande arbetsvecka! Dock är den bara 4 dagar denna vecka för jag är ledig på fredag så det är ok! Är även ledig mån-ons nästa vecka med. Skönt! Sedan är det ingen mer ledighet förrän till jul!

// J

Inga kommentarer: