lördag 8 november 2008

Hubertusjakt, skrittäventyr och besök av Adam, allt på en och samma dag....

.
Vilken underbar dag det har varit idag! Fick reda på i stallet i morse att det var dax för den årliga Hubertusjakten på Revingehed idag. Jag gjorde hastigt om min planer för dagen och tog sällskap med Maria dit vill halv elva. Egentligen skule jag städa lägenheten för adam kommer och hälsar på idag. Men han får stå ut med att det är smutsigt! Jag hade roligare saker för mig......

Det var en mäktig syn att se över 100 ekipag som skulle ut på jakten. Jag och Maria plus en mamma till åkte med i min bil runt på heden till alla hindersektioner så vi kunde vara med och se när drevet kom. Här till höger ser ni hur de samlar ihop sig igen efter ett lång uppförsbacke. Från stallet var Melina och även Lisas dotter Natalie var med. Så det var inte så lätt att försöka hitta dessa två tjejer bland alla dessa ryttare. Men jag lyckades ändå få dem på bild ett par gånger. Bilden nedan till höger visar Mulle och Celtic. I mitten har vi Melina och Baltazar in action. Sedan var jag ju bara tvungen att ta en bild på den enda isabellfärgade hästen i fältet och den reds av en husar.



Måste avsluta med en bild av Melinda och Baltazar när de flyger över jaktens allra sista hinder som är vid målgången. Jag är väldigt nöjd själv över denna fina bild. Det är så härligt att se en stor del av ryttarna i bakgrunden.



Efter jakten hade jag bokat in uteritt med Agneta från stallet. Vi skulle ge oss ut vid hallv tre. Så jag hann tyvärr inte städa nu heller ;o)



Här är jag och Wilma ute på en lång skritt-tur i min underbara omgivning. Fotot är taget på den gamla banvallen mellan Torna Hällestad och Dalby. Vi hade en underbar tur. Som sällskap hade vi med Cornett och Agenta.

Adam ringde första gången vid halv fem och sa att han tittade på ett vitt hus.... Eh! Efter
många telefonsamtal om vart han egentligen befann sig kom jag till slut på att han tagit av på gamla dalbyvägen. Så till slut kom han rullandes i mörkret! ;o) Det var mysigt att se honom igen. Han var sig precis lik! Vi åkte in till Veberöd och käkade lite för vi var båda skrubbhungriga. Efter det snackade vi skit resten av kvällen. Adam åkte hem efter att jag kvällfodrat.

Det har varit en riktigt bra dag!

// J

Inga kommentarer: