måndag 3 november 2008

Wilma hälsar från boxen.

Fotot är taget från golvet inne i Wilmas Box. Här sitter jag och njuter. Det är helt lugnt och rofyllt i stallet just nu. Det enda som hörs är hästarnas mumsandes av sin halm. Det är strax tid att kvällsfodra! Jag tycker så himla mycket om min häst och känner en sådag glädje av att kunna få bo såhär bra. Jag njuter varje dag! ;o)
Nu kan jag njuta ännu mer då Anders har fixat mitt tryck i duschen så nu kommer det rikligt med vatten och jag kan njuta av duschen också! ;o)
Innan idag tog jag och tömkörde Wilman i ridhuset samtidigt som Iza red på Sture. Wilm skötte sig jättabra. När jag började trava så hostade hon en 10-15 gånger. Hon fick sakta av och sedan trava lite till i andra varvet och då hostade hon inte alls. Vet. Eva har sagt att det är bra att de får röra på sig, för då får det lite hjälp med att få loss slem och mungus. Men jag känner mig ändå elak när jag tvingar Wilman att trava så hon börjar hosta! Men nu skall jag försöka komma igång ingen med Wilman så smått. Det är sista dagen på antibiotikan i morgon och sedan är det ytterligare tre dagar till på slemlösande. Sedan skall hon för hoppningsvis vara frisk och kunnas sätta igång på allvar igen! Jag saknar ridningen......

Inga kommentarer: