torsdag 20 november 2008

Regnet det bara öser ner........

.
Tänk att det bara kan regna så mycket! Man tycker ju att det borde ta slut någon gång! Hade vi haft lite kallare så hade jag nog varit innesnöad nu. Har varit ganska nojjig idag för Wilmas bölder då jag hittade en ny stor på halsen i morse när jag fodrade. Inte kul alls. Har sms min vet. men hon har inte kommit tillbaka. Jag skall avvakta och se hur det ter sig efter helgen.

Efter jobb idag tog jag som vanligt hand om Wilmasysslorna. Tog in alla hästarna då det var ett så otrevligt väder att vara ute i. Spenderade sedan någon timme eller så görandes ingenting direkt i stallet. Snackade skit med Iza och Mel, pussade på min häst, sopade lite stallgång och så. Det är helt fantastiskt vad tiden bara kan försvinna när man är i stallet. Jag tog på jodopax på milmas blemmor. Hon blev sååå vacker, gulbrunaktigt fläckig på sin gräddvita färg. Ja hon blir gräddvit när man klipper henne! Det är häftigt att se dessa olika färger. Nakini i stallet som i vanliga fall är gulbrun, han blir helgrå när han klipps.

Tog ett foto på blemmorna med mobilen men jag tror inte att det blev något! Har skickat bilden till bloggen!

Har i kväll sett halva den senaste Batmanfilmen. Jag måste säga att hade jag inte vetat om att det är/var Heath Ledger som spelade The Joker så hade jag nog aldrig kunnat gissa det. Där har vi en tragedi av stora mått. Dock måste jag säga att jag gillar filmen so far. Christian Bale är grym! Ska se slutet i morgon.

I kväll kom mina värdar hem från två veckor i Dubai! Anders såg ganska otrevligt brun ut när han hälsade på innan i kväll. Han tyckte att jag skulle se det i dagsljus för då var han ännu brunare. Jag sa tack men nej tack till detta elaka förslag. De hade haft det underbart! Fast de hade fått en lite chock då de steg av på Svågetorp och det var snöblandat regn. Snacka om smack tillbaka till verkligheten!

Nu har jag precis varit ute och pussat Wilma godnatt och sett till att alla får sina nattamat. Det var inte mysigt väder att vara ute i, snöblandat regn och rejäl blåst. Som vanligt med andra ord! ;o)

Nu är det dax att natta mig!

Jag skall försöka ta lite mer bilder och uppdatera bloggen med.

// J