söndag 9 november 2008

Fars dag!

.
Var uppe vid sju och fodrade hästarna. Kröp dock ner i sängen igen och läste bok. Vid tiotiden kände jag mig lite trött igen och slumrade visst till för nästa gång jag tittade på klockan var den kvart över tolv. Oups! Det vara bara att stiga upp och ta itu med dagen. Idag hade jag bjudit hem pappa och mamma på farsdagsmiddag. Vi skulle även körträna med Wilma.

Jag åkte och handlade i Veberöd och sedan dök päronen upp. Vi gick ut och fixade lite med Wilma och sedan in i ridhuset. Jag har fixat skalmar i hårdplast som vi skulle introducera för Wilma idag. Hon brydde sig inte över huvudtaget om att dessa bankade henne på benen när hon gick, Så då kopplade jag på en svängel bakom och sedan "harvade" vi ridhuset. Det blev så slätt och fint! Wilma är helt otrolig häftig då hon inte är rädd för något hittills som vi introducerat i inkörningen. Jag får nog ta och köpa en vagn snart! Wilma är numera frisk igen och jag hoppas att vi kan komma igång med hennes inkörning på Östarp igen den 23 nov. Nästa helg är tjejerna från jurpan här så då är det nog ingen bra idé att sticka iväg.

Vi avnjöt sedan en underbar middag. Jag hade gjort fårfiol a la provencal och det blev jättegott. Mamma och pappa tog sedan med sig Tiny när de åkte då Maria som kommer till helgen är allergisk. Det är redan lite tomt utan honom.

Nu har jag precis varit ute och sagt godnatt till hästarna och givit dem sin nattamat. Nu skall jag också gå och lägga mig! Ny arbetsvecka och massor av inplanerade saker efter jobb varje dag denna veckan. Kiropraktor till Wilma i morgon, Veterinären på tisdag, bowenterapi för mig på onsdag, salsa på torsdag och sedan kommer Kattis, Maria, Marita, Jenny och Anna på fredag och stannar tills på söndag. Busy week!

Kjamis J