onsdag 26 november 2008

Snörvel, host, aj aj aj

.
Jahapp, så ligger man här igen! Det är ett ganska dåligt immunsystem som jag har! ;o( Jag har åkt på en dunderförkylning a la sture. Det som är positivt med detta är att jag kan fixa lite med min nya fina dator. Har ju inte riktigt tid till detta annars. Jag har nämligen köpt den senaste MacBooken och den är så fin. Min gamla PowerBook G4 håller långsamt på att försvinna. Nu fungerar inte cd-romen längre, elkontakten håller på att gå av, ja den lider av en massa issues just nu. Så stackars jag fick köpa en ny! ;o) Den är sååå fin. Ja jag vet att jag är knäpp! Men det tar jag!

Min Mac är dock inte min senaste gizmo som jag köpt! Jag fick en länk av Anna härom dagen och jag kände direkt att denna måste jag bara köpa. Det är en vattentät mp3-spelare. Jag gillar ju att simma men har alltid klagat på att jag tycket det är tråkigt. Jag skulle vilja kunna ha med mig lite musik så jag kan stänga ute världen och bara vara ett med vattnet och min musik. Det kan jag nu tack vare min fiiiiina Dolphin. Så u måste jag bli frisk snabbt så jag kan testa min nya coola pryl. Den har 1 GB lagringsutrymme och är bara så himla frän.

Stackars pållarna som är ute nu, detta vädret är ju bara för tråkigt! Jag tycker bättre om 1-3 minus och lite snö. Visst är det halt och så, men det är inte så jäkla skitigt och blött. Men som mamma sa, detta vädret innebär ju att jag kan rida ut och det är ju inte helt fel.

På lördag skall päronen och jag gå och se Mamma Mia på den nya arenan. Det skall bli jätteroligt. Jag hoppas bara att jag blivit frisk tills dess men det spelar egentlige ingen roll för jag kommer att gå i alla fall. Fast hade man sluppit hosta och snörvla och smitta ner en massa andra människor så hade det ju varit bättre. Efter musikalen skall vi gå ut och äta på en Kinarestaurang som är päronens favorit. Jag har inte varit där innan så det skall bli väldigt trevligt.

Mammaberättade i söndags att de hade fixat gran till mig. Den är tre meter hög och skall enligt dem vara jättefin. Tydligen hade granmannen tagit hem den till ålderdomshemmet i byn men de hade ångrat sig och skulle ha plastgran i år så den var till salu..... Enligt pappa är den tät och fin men VÄLDIGT vid. Vi får se hur jag skall få plats med den. Fast man kan ju alltid figurklippa den på baksidan så den passar..... ;o) Jag vill bara pynta nu och få lite julstämning här hemma i min fina lägenhet. Måste dock åka och köpa en granfot som fungerar. Tråkigt litet problem! ;o)

Nu skall jag ta och vila lite......

// J

Inga kommentarer: