tisdag 23 september 2008

Två dräktiga ston! :o)

.
Jaaaa, idag hade mamma och pappa vet. Per Michanek och dräktighetsundersökte Martine och hon visade sig vara dräktig! Så det kommer förhoppningsvis vara två föl som springer runt och leker på landet nästa sommar! Så roligt! Jag är så himla glad för pappas skull! Han var så osäker på att Martine kanske fortfarande var infekterad och inte skulle bli dräktig. De hade visst dansat runt på gårdsplanen när Per åkt. :o) Här till höger ser ni Martine sommaren 2006. Hon är mycket mörkare i sin isabellfärg än vad Wilma är. Men hon är en söt häst.

Idag har jag och Wilma varit på uteritt med Mulle. Det är rent fantastiskt vad mysigt det är att bara sticka ut. Nu har jag bara ridit en runda. Det finns en massa andra att välja emellan! För inte att tala om hela heden. Det får bli en helg när Wilma kommit igång lite mer. Wilma skötte sig exemplariskt och det verkar som om hon verkligen trivs och tycker att det är kul att komma ut. Hon var också lite lugnare idag i stallet än vad hon var igår! Igår var hon verkligen speedad!

Jag njuter varje dag när jag kommer hem från jobb, det är så skönt att bo här. Jag kan fortfarande inte riktigt fatta att detta är min verklighet. Det är nästan för bra för att vara sant. Men det är helt ok att detta paradis är mitt! Det gör inget! Jag skall göra mitt bästa för att ta hand om det. Tiny verkar också trivas. Dock har han blivit lite odrägligare sedan har smet ut för en vecka sedan. Nu ställer han sig gärna vid dörren och galer eller sitter i ett fönster och galer. Tyvärr är det inte så lätt att fixa så han kan vara ute. Jag vill nämligen inte släppa ut honom för risken är väldigt stor att gården andra tre katter kommer att driva iväg honom. Så min tanke är att försöka bygga en bur till honom. Dock kan jag nog inte lösa det så bra att han kan gå in och ut i den som han vill utan han måste nog tas via vanliga ytterdörren och sedan hämtas in. Det är lite mer bök så jag måste ta mig en lång funderare på hur jag bäst löser detta. Tills dess är Tiny i husarrest och det klagar han lite på! Synd! ;o)

Dax för kudden, ligger lite back på sömn. Men det gör man ju nästan alltid!

// J




Inga kommentarer: