söndag 14 september 2008

Lugnet har lagt sig!

.
Gisses vad tiden går fort. Tyckte inte att det var så länge sedan jag skrev här. Men tydligen var det hela tio dagar sedan! Hm, som sagt tiden går fort! Jag har nu bott här i T-H i drygt två och en halv vecka! I am loving it! ;o) Det finns inget annat att säga! Jag njuter varje dag! Wilma trivs också! Hon är helt lugn igen i stallet! Det är för övrigt alltid väldigt lugnt och mysigt i stallet! Det märks knappt att det finns 8 hästar där inne! Wilma fick skor i fredags och i tisdags hade hon tagit av den ene i hagen. Hon tyckte tydligen inte att den satt bra! Ringde min hovis och såklart fixar Wilma detta dagen innan min hovis åker på en veckas semester och kunde inte komma förrän på onsdag. Som tur var dök det upp en hovslagare i stallet igår. Han kunde med lite övertalning slå på Wilmas tappsko. Så nu har hon fyra skor igen!

I torsdags var det dax för min första lektion Salsa. Det var riktigt roligt! Gisses vad jag svettades. Men kul var det och fem mer roliga veckor väntar!

Igår kom fam Östrand och The Stenbecks på middag! Det blev en väldigt trevlig kväll med massa Tacos på tvären! Barnen spelande många intressanta melodier på min femsträngade gitarr och Tiny lyckades komma ut. Efter lite letande hittade Emma honom i buskarna livrädd och hans sprang i panik in i lägenheten när hon försökte ta honom. Jag försökte svälja ner hjärtat som jag under några minuter hade i halsgropen. Jisses vad rädd jag var att han hade kommit för långt bort och skulle träffa på någon av gårdens hankatter. Risken finns att de hade kört iväg honom. Jag vill gärna ha kvar min kise!

Idag har varit en väldigt trevlig dag! Jag har varit på sista tillfället av min grundkrus i körning. Den innefattade två turer i skogen och lite slalomkörning och konkörning. Så mysigt och kul. Det blev bestämt att jag skall ta med Wilma varje söndag när vi far fortsättningskursen och på så vis jobba med henne efter varje kurstillfälle. Pappa kommer också att komma efter min kurs för att vara med när vi kör in Wilma. Han har även gått med på att komma till Agelund en kväll i veckan och vara min medhjälpare. Det ska bli så roligt och spännande.

Efter min kurs hade jag bjudit hit mamma och pappa på middag. Men de skulle komma på eftermiddagen för att vara med när jag red Wilma. Det gick jättebra (förutom att jag trillade av...) och vi fick en väldigt trevlig ridtur i omgivningen. Vi började i lilla skogen där det rinner en lite liten bäck där båda sidor sluttar ganska brant ner mot bäcken. Wilma tycker att denna bäck är väldigt läskig men har nu efter ett antal träningsdagar kommit till det stadiet att hon hoppar över denna efter viss tvekan. Om man skulle se hennes språng och försöka klura ut bredden av bäcken efter det så är nog denna bäck minst två meter bred och det bor hästätande krokodiler i den. Idag tog hon ytterligare en variant och vips så låg jag på marken..... som tur är var det mjukt där jag landade! Det vara bara att sitta upp igen och rida vidare! ;o) Efter lite slalom i skogen tog vi en liten promenad i nejden. Så himla mysigt jag bor! Pappa var helt överväldigad av dessa ridmöjligheter som jag har! Wilma skötte sig exemplariskt resten av tiden och jag/vi kom helskinnade hem till stallet. Ja hon skötte sig ju egentligen jättebra hela tiden, hon kan ju inte riktigt hjälpa att hennes matte inte kunde följa med i hennes giganstus bäck-språngus. ;o)

Vi åt en god middag och belåtna åkte päronen hem vid halv åtta. Jag tog en liten promenad i mitt paradis och nu skall jag snart nanna. Sitter och gäspar i soffan nu!

God natt!

// J

Inga kommentarer: