lördag 27 september 2008

En dag på landet

.


I lördags åkte jag hem en sväng till landet och hälsade på. jag tog med mig en flaska "champagne" så vi kunde skåla får våra dräktiga ston! Pappa höll på att fixa till loftet ovanför häststallet så att de kan få in halmen där uppe. Mamma och Zack höll honom sällskap på marken.

Jag passade även på att gå ut i hagen och hälsa på Martine och Blackie. Oj oj oj vad söt Blackie är och så himla sällskaplig. Hon ville bara bli kliad hela tiden. Det är läckert att hon är så svart. Kul att pappa bestämt sig för att behålla henne. Men han får nog lite jobb då hon är en väldigt bestämd och själständig ung dam. ;o) Här kommer hon med beslutna steg fram till mig i hagen och mamma Martine är inte med. Hon kommer när hon upptäckte att Blackie hade gått iväg och hälsar på mig.

Här har ni en nytagen bild av Wilma när hon är i sin hage. Jag tog denna från bilen på väg till landet! Som ni ser försöker hon omvandla sig till skäck! Dock har jag ännu inte hört talas om piss-skäck! :o) Jag skall snart lära mig photoshop så jag kan redigera lite på mina foton. Här skulle jag ju till exempel vilja ta bort eltråden och handtaget!



// J

Inga kommentarer: