tisdag 23 december 2008

Lillejulafton....

.
Idag har vi haft året julbad här på Gården. Dock var det en stackars häst som blev utsatt. Urban är idag badad från topp till tå och han blev så fin! Han stod faktiskt ganska snällt och utsattes för denna skymf! ;o) Sedan fick han ett fleecetäcke på sig och sedan ut i paddocken brevid Wilma.

Mamma och jag åkte på julklappsresa och lämnade deras julklappar till Henrik och Sofia Granlid. Träffade där på den längsta katt jag någonsin sett. Det var deras nya amerikanska import Cooper. Han är en Bengal och väldigt fin. Vi fikade och hade det trevligt och sedan begav vi oss hemåt igen.

Väl hemma var det bara att byta om och ut i stallet, sedan red pappa och jag ut en liten sväng med Urban och Wilma. Detta gick bara bra och Urban taktade hela tiden för att hinna med Wilma... Hon har ett jäkla driv i sin skritt.

Resten av eftermiddagen har varit lugn och mysig. Vi såg lite på cirkus och sedan såg pappa och jag en dokumentär om Sidneys Operahus. Väldigt intressant. Visste inte att det var en dansk arkitekt som låg bakom. Mäktigt!

Nu har jag precis nattafodrat hästarna och min föräldrar har gått och lagt sig! De fattar väl att man inte kan gå och lägga sig halv tio heller! Jaja, så jag och Tiny är de enda som är vakna här just nu! Så jag tar väl min bok och går in och lägger mig och läser. Det låter faktiskt inte helt fel det heller!

Hoppas Ni alla har haft en trevlig Lillejulaftonsdag!

Kjamis J