lördag 6 december 2008

Agility och Maskerad på Agelund

.
Idag har vi haft den årliga agilitytävlingen här på Agelund. Det är en lite lekdag med hästarna då vi leker i ridhuset. Jag och Iza vann maskeraden. Wilma och jag var tomte. Iza och Sture var medeltida lord och tjänare. Sture var lorden och Iza hans tjänare. ;o)

Mamma och pappa var här likaså Cina. Det var roligt. Jag var inte ens säker på att Wilma skulle klara av detta men hon var riktigt riktigt duktig. Vi kom faktiskt 6 totalt. Gissa om jag är stolt. Hon var tex en av de få hästarna som inte dummade sig när hon skulle gå över en handduk på marken. Det svåraste för henne var att stå still! ;o) Hon gick i smal 90 graders kurva, handduk på marken, plockade spannar och flyttade dem från hinderstöd till hinderstöd, ryggade inom konad bana, satte ett ridspö i en hålighet, öppnade en repgrind och sedan sprang igenom en u-sväng tillsammans med mig. Alla dessa övningar var alla helt nya för Wilma och hon fixade dem alla! Hon är en riktigt kaxig lite tös. Denna bana skördade många äldre hästar.........

// J


Inga kommentarer: