fredag 5 juni 2009

Wilma och Caiza till sommarbete.

.
Idag har Caiza åkt hästtransport för första gången. Pappa kom till Agelund vid åtta och sedan fick han med mycket styrka och en stor del envishet in min lilla dam i transporten. Hon ville inte riktigt gå in i detta utrymme och mamma stod ju desutom utanför. Efter lite trix var båda inne och jag kunde fälla upp baklemmen och allt var bra. Då såg pappa att jag hade VÄLDIGT lite luft i vänster bakdäck. Kul, det var bara att krypa till närmsta macken i Veberöd och fylla på med luft. Det visade sig att jag hade bara 0,8 kg i däcket! Oupps! Sedan gick resten av resan helt utan missöden. Wilma och Caiza åkte så fint. Mitt släp är bara bäst! ;o)

Väl på landet gick vi ut i hagen där de skall gå nu ett bra tag. Som vanligt när man släpper hästar på bete så skall de ju springa såm dårar ett tag! I hagen bredvid går Blackie och Fanta. Även dessa två, mest Blackie, var ju nyfikna och fick speinga lite. Men ganska snart besämde sig Wilma för att det var viktigare att äta. Dock fick hon sprinag i omgångar då hennes nyfikna dotter hela tiden drogs mot staketet och de två nya grannarna. Detta innebar ju i sig att Wilma var ju tvungen att sprinag dit och "rädda" undan dottern från de svarta farliga..... ;o) Men redan innan jag åkte tillbaka till Agelund för att mocka och hämta katten så var det lugnt i hagen.

Jag körde tillbaka till Agelund efter lunchen och mockade ut boxen och plockade bort mina saker som inte beöver ligga framme. Skulle ju även ta med en del saker till landet. Packade ihop för en ca en vecka på landet och tryckte in katten i sin bur och begav mig tillbaka till landet! Det var fortfarande lugnt i hagen när jag kom hem! Även nyfikeheten hade lagt sig lite hos småtöserna på andra sidan. Fast de gick nära staketet och betade.....

Inga kommentarer: