söndag 17 maj 2009

Nu börjar det bli dax.....

.
Jaha, då har jag preparerat Wilma med en st fölvakt. Det innebär en sele som detekterar svett och på så vis larmar då hon skall föla. Förhoppninsvis så svettas hon när det är dax! ;o)

Usch nu känns det verkligen att det skall ske iochmed att Wilma fått på sig vaken. Jag tror dock inte att det kommer att ske på en vecka än, men man vet ju inte med förstföderskor, de kan ju föla när som helst! Måtte det bara gå vägen!

Idag har vi haft en födelsedagsfest här på Agelund. Det är Ronja som fyllde 30 år idag! Vi passade även på att ha Agility och jag blev övertalad att vara med på Wilma. Då min dam är väldigt stor så var sadel inget alternativ utan jag fick glatt hoppa upp barbacka. Wilma skötte sig exemplariskt. Hon fixade alla momenten. Skrittade tom över en blå presenning. Min klippa! Jag var mest rädd för att jag skulle trilla av. Men vi var båda duktiga! När jag väl hoppad av så var jag helt skakig i benen! Hihi.

Efterår hade vi picknick och grillade. Det var väldigt mysigt. Haideé hade beställt en väldigt fin tårta som var jättegod! ;o) Vi hade väldigt roligt och det var många skratt och roliga anekdoter. Haideé och Ronja har vait på Agelund i 15 år nu. Mycket vatten har runnit under broarna här. Många galna upptåg och roliga turer. Här ser vi Haideé och hennes fina tårta.

I morse jag jag i Vellinge hos en kollega och lånade en trumla för att fixa min blivande trädgård. Jag skall få en gräsmatta och en liten trädgård. Jag har klippt mer alla buskar och fått in 6 lass med jord för att jämna ut så att jag kan så gräs. Pappa och mamma har hjälp mig att fixa och dona.

På tisdag skall jag operera min handled. Jag har någor som heter karpaltunnelsymdrom. Det är en enkel operation som görs med lokalbedövning. Jag känner mig lite nervös för detta. Men jag hoppas att det skall gå bra! Kommer att vara sjukskriven i 4 veckor.

Nu måste jag nanna för det är min sista arbetsdag i morgon innan sjukskrivningen och måste få gjort en hel del så jag måste vara lite otsövd.

// J