fredag 22 maj 2009

Min trädgård, då och nu

.



Här har ni min trädgårdsförvandling! Visst att det hade sett annorlunda ut nu när löven slagit ut, med det vara bara en massa ris, falsk hylle och en massa stubbar. Nu har jag lagt ut färdigt gräs, planterat 4 rhododendron och lite krukväxter. Mamma och pappa har varit helt underbara och hjälpt mig med allt detta då jag själv inte kunnat hjälpa till så mycket för jag opererade min karpaltunnel i handleden i tisdags. Är nu sjukskriven i 4 veckor. Måste erkänna att jag är mer handikappad än vad jag trott att jag skulle bli. Det är först idag på dag tre som jag känner att jag kan använda handen lite utan att det gör för jäkla ont. Men det blir bättre och bättre för varje dag! Jag har världens bästa pappa som kommer hit varje dag nu och hjälper mig med mockning och in och utsläpp av Wilma och Caiza. Tack Pappa!

Idag har vädret inte varit idealiskt för ett litet föl så Wilma och Caiza kom bara ut en kort stund idag medans pappa mockade. Vi ville inte att Caiza skulle bli trött och lägga sig ner på den kalla blöta marken. Det har nämligen regnat som attans här i natt och morse. Caiza hoppade och studsade som vanligt och Wilma fokuserad på henne och maten. När vi tog in dem efter 30 minuter märktes det på Wilma att hon tyckte att de kunnat vara ute längre. Så förhoppningsvis är det bättre väder i morgon så att de kan få vara ute själva en längre stund.

Här är en helt nytagen bild av mina duktiga pållar!


// J