söndag 11 januari 2009

Underbara underbara Torna Hällestad!

.
Vilken härlig dag jag har haft. Hade bestämt träff med Mulle klockan tio för uteritt på heden. Så jag och Elvi fixade våra hästar och jag broddade Wilman för första gången och det var inga problem. Wilma tog som vanligt ledningen och vi drog iväg till heden. Väl ute på heden tog vi en lång travrunda och sedna var det dax för ännu en grind. Vi hade glädjen av att ha fullservice av Mulle. Hon studsade av och på lite hela tiden. ;o) Wilma uppförde sig exemplariskt. Dock började kraften ta slut efter de långa travpassen. Sedan kom vi fram till "galopp-sträckan" och vi släppte iväg Mulle på en längre runda och sedan galopperade jag och Elvi närmaste vägen. Wilma var kanonduktig och fattade galopp direkt när jag gav henne fattningen. Sedan galopperade hon lugnt och sansat. Efter detta var min pålle ganska slut. Vi skrittade hem och helt plötsligt var vi sist. Hon hade inte så mycket energi kvar. Då kom vi i direktontakt med stora flocken men kor. Jag har hela tiden trott att Wilma hatar kor. Men hon brydde sig inte ett smack att vi behövde gå igenom hela flocken. Jag tvingade henne till och med att jaga iväg lite kor och det verkade hon tycka var rätt kul! ;o)

Vi kom tillbaka till Agelund med två trötta hästar. Wilma och Lillebror gick inte en meter i hagen utan ställde sig och sov vid grinden. Jag såg dem vandra i sakta mak ner i hagen efter en timme ung. Så hon skall få vila i morgon och på tisdag. Hon är ju trots allt dräktig!

Efter att ha mockat och fixat så åkte jag och hämtade Jenni och Hestia. Hestia skall ju stå uppstallad på Pederslund och det är hos min granne! Så Wilma och Hestia är åter igena samlade på samma plats! ;o)

Pratade med Iza i stallet när jag kom tillbaka och vi kom på att båda var hungriga så jag bjöd på den den kulinariska rätten snabbmakaroner med ketchup. Jum! ;o)

Nu sitter jag i min soffa och värmer upp mig. Myser med min filt och har Top Model på i bakgrunden.

Nu har precis mamma och pappa åkt hem efter ett litet surpisebesök. De hade varit inne i Malmö och sett på ballet och åkte förbi på hemvägen. Ja jag hade bjudit in dem och de skulle komma om de hann. Trevligt!

Nu skall jag snart fodra hästarna och sen nanna! Bra slut på en bra dag!

// J

1 kommentar:

Fia-Lotta sa...

Vi ser fram emot att träffa dig på lördag!

kram